In het vernieuwde Museon ben je voor een dag Held van de planeet. Kinderen leren in de nieuwe permanente expositie over de 17 sustainable development goals van de VN. Deze nieuwe positionering vraagt om een nieuwe benadering van de gasten van het museum.

Een team van ambassadeurs van alle afdelingen van het Museon, gaf in 2-wekelijkse werksessies met elkaar nieuwe gestalte aan de ‘gastgerichtheid’ van het museum. Zij werkten de klantreizen uit voor scholen, gezinnen en stakeholders en bespraken op basis van klantonderzoeken waar zij de beleving voor de gast verbeterd kan worden.

Tussentijds namen we alle collega’s mee middels 3 medewerkerbijeenkomsten. We gebruikten in de opbouw van het programma elementen van Theory U en de World Café methode.

Evelution begeleidde dit volledige ontwikkelproces, i.s.m. Riore (klantonderzoeken). Dit resulteerde in:

  • uitgewerkte klantreizen (gezinnen, scholen en stakeholders)
  • 178 verbeterideeën om klantbeleving te verbeteren
  • aanpak voor het realiseren van de verbeteringen